Prodloužili jsme v pátek otevírací dobu a zavedli "barové pátky", tak se zastavte na pivko, či drink :) Pátek 14:00-24:00

Barvy, druhy, typy, styly... jedinečnost

Custom úpravy motorek jsou v Čechách opět na vzestupu. Proč? Protože jedinečnost je pro náš národ jedním ze základních pilířů. Ano, jednou jsme nahoře a jednou zase dole, nebo někde mezi. Nicméně nyní jdeme nahoru, sebevědomí stoupá a přibývají odvážlivci, kteří si začínají troufat vystoupit z řady a být veřejně sami sebou. Mít jinou barvu vstupních dveří než sousedi, mít nejstarší káru ve městě, mít své vlastní názory na svět... Tito průkopníci bývají v menšině a často jsou odsuzováni. Spoustě lidem může přílišná svoboda nahánět přímo hrůzu a všichni víme jak se lidstvo dokáže chovat ve strachu. Věřím, že tito lidé potřebují jen trošku víc času, aby si vyzkoušeli, uvědomili, osahali co vlastně jedinečnost znamená a mohli být také jedineční. Bohužel jednou za čas smete náš kvetoucí svět lidská hloupost v nejrůznějších podobách a ti méně odvážní z nás, se nikdy nedostanou k tomu, aby zjistili kým by mohli být, kdyby.

SQ2A1834_d

Až se vaše já propracuje k jedinečnosti, bude potřebovat nový stroj a bude třeba lehce se v custom světě zorientovat. Existuje pár základních stylů, ze kterých všechna ta nádhera vychází. V reálu se tyto styly různě kříží a každý stavitel, nebo “výtvarník domácí” si přidává něco ze sebe, díky čemuž můžeme každý den obdivovat nové speciály. Svět custom bikes zkrátka není černobílý. Tady je kraťoučký přehled. Ke každému stylu se dají samozřejmě napsat knihy, ale to až příští rok ;)

caferacer_kolaz

Ilustrace Klasick Wheels / stavba Black Cloud Custom Garage.

Café-Racer: Tento styl vzniká někdy v padesátých letech, kdy majitelé silničních strojů vlastními úpravami začínají připodobňovat své miláčky speciálům Moto Grand Prix. Hlavně Anglie a Evropa. Jde tedy o silniční stroje s čistou rovnou linkou pod nádrží a sedlem, vedenou vodorovně se silnicí. Čistokrevné café-racery jsou svou pohodlností opravdu spíš nepohodlné a stan se spacákem atd. na nich budete stěhovat poměrně obtížně. Vhodnější pro kratší vzdálenosti a slušný povrch.

brat_kolaz

Ilustrace Klasick Wheels / stavba ROD custom motorcycles.

Brat: Jde o japonskou odpověď na evropské Café-Racery. Rozlišovacím prvkem je např. skejt místo sedla. Vlivem nejvýraznějších osobností japonské custom scény, mívají tyto stroje povrchové úpravy, tak aby vypadali odřeně a opotřebovaně. Provozní vlastnosti stejné jako u café-racerů.

tracker_kolaz_02

Ilustrace Klasick Wheels / stavba Kubajz Garage.

Tracker: Název tohoto stylu vychází z amerických “Dirt Track” závodů a silniční verze nese prvky flat-trackovýchspeciálů podobně jako Café-Racery imitují stroje z Moto GP. Jde o jednosedadlové stroje, kde jezdec sedí ve vzpřímenější poloze. Řádné trackery potkáváme na našich silnicích velmi poskrovnu i když jsou svou konstrukcí na české silnice vhodnější než café-racery. Věřím, že jejich boom u nás teprve přijde.

scrambler_kolaz

Ilustrace Klasick Wheels / stavba Petr Zaplatílek.

Scrambler: Velmi podobné Trackerům, ale lépe přizpůsobené offroad terénu. Např. vyšší zdvihy, výfuky vyvedené nahoru, offroad pneumatiky. Právě tento styl si začíná v Čechách získávat největší oblibu. Zřejmě s ohledem na offroadový stav mnoha českých silnic. Pro nás volba číslo jedna. Ideální k přivázání pár věcí na výlet bez terénního omezení.

chopper_kolaz

Ilustrace Klasick Wheels / stavba K&K motorcycles.

Chopper: Hlavními charakteristikami tohoto stylu jsou pevný rám s prodlouženou přední vidlicí a vysoko položená řidítka. Nejrozšířenější přirozeně v USA. Vzhledem k absenci zadního pružení a stavu českých silnic, spíš na kratší, ale za to výživnější pojezdy. Za ten pocit to ovšem stojí:)

bobber_kolaz

Ilustrace Klasick Wheels / stavba K&K motorcycles.

Bobber: Velmi podobné Chopperům, ale s rovnými řidítky, kratšími předními vidlemi a bez vyjímky jednomístné. Podobné chopperům jsou i cestovní vlastnosti. Možná do našich podmínek, kde slušnou rovinku moc nenajdete, přeci jen vhodnější díky snazší ovladatelnosti.

Na startu je asi celkem jedno co si pořídíte, stejně je musíte mít v garáži všechny :))

www.facebook.com/klasickwheels

www.klasickwheels.cz

Screen Shot 2018-11-25 at 09.36.40Screen Shot 2018-11-25 at 09.36.16